fbpx

מרכז הארץ

פרויקטי הצלה ושיקום נופי - מרכז הארץ

חברת זרעים מציון המתמחה בגידול ושימור צמחי הבר של ארץ ישראל, מבצעים עבודות הצלה ושיקום נופי לפרויקטים בפיתוח. באופן מקצועי ובפיקוח רשות הטבע והגנים, אנו מוציאים את הגיאופיטים מהתוואי ומעבירים אותם לשימור בשטחים החקלאיים במושב כרם מהר"ל. לאחר סיום עבודות הפיתוח, בהנחיית רט"ג, אנו משיבים את הצמחייה לאזור הפרויקט.

במידה ואתם נדרשים לבצע עבודות הצלה ושיקום נופי, אנא צרו עמנו קשר ונשמח לעמוד לרשותכם!

ראשון לציון - פרויקט ייצוב קרקע מתחם ה- 1000

בסוף 2018 נקראנו למתחם ה- 1000 בראשון לציון כדי למצוא פיתרון לייצוב גבעה מלאכותית שנבנתה במטרה למנוע רעשים ממתחם ה- 1000 (מתחם לכנסים ואירועים לתושבי ראשון לציון). יחד עם חברת הדר מערכות זרענו את הגבעה במגוון צמחי בר וצמחי תרבות שהעניקו כיסוי לגיבעה והכי חשוב – פרסו מערכת שורשים תת קרקעית לייצוב המדרון ומניעת סחף אדמה.

שורשי צמחי הבר מחזיקים את הקרקע, מזריעים את עצמם בכל שנה מחדש ואין צורך להשקות אותם או לטפל בשטח כלל. הפרוייקט הוגדר כהצלחה כבירה ואנחנו מקווים שחברות נוספות יבינו את הפוטנציאל והיתרונות של צמחי הבר בתחומים שונים.

אנו גאים להציג אלבום תמונות מפרויקט ראשון לציון – פרויקט ייצוב קרקע מתחם ה- 1000:

רכבת לירושלים - השבה של הגיאופיטים

בשנת 2004 התחלנו בביצוע עבודת שיקום והצלה של צמחי הבר לאורך קו הרכבת לירושלים מטעם רכבת ישראל וחברת דניה סיבוס. הצלנו והוצאנו כל פקעת, כל בצל וכל צמח שניתן להציל ואפילו אספנו זרעים מקומיים ליצור שתילים להשבה לתוואי הפרויקט. את צמחי הבר הבאנו לשטח שלנו בכרם מהר"ל, מיינו אותם ושתלנו בחלקות מסודרות המחולקות לפי מספרי הגשרים ואזורים מוגדרים בשטח כדי שכל צמח יחזור כמעט בדיוק לאדמה ממנה הוא נאסף. שמרנו על הצמחים מעל 10 שנים, טיפחנו והרבנו אותם

בכל פרק זמן החזרנו חלק נוסף מהצמחים לשטח במטרה לשקם את הטבע שנפגע עקב הבניה. זה יישמע אולי נדוש, אבל ממש אפשר היה להרגיש את האושר של הצמחים כשהם חזרו לבית שלהם. אנו נמשיך לשמר את הצומח בכל הארץ עבור הדורות הבאים.

מצורפות תמונות משלבים שונים בפרויקט קו ירושלים-נתב"ג וקישור לכתבה שיצאה באתר כל העיר ירושלים אודות הפרוייקט מנקודת מבטו של האדריכל הממונה.

לצפיה בכתבה לחצו כאן

 

איצטדיון רחובות

בחודש יולי 2019 נקראנו לבצע עבודות הצלה בשטח של כ- 50 דונמים אשר עתיד להפוך לאיצטדיון ברחובות. לפי סקר הגיאופיטים צויין שיש בשטח מספר יחידות של חצב מצוי, מעט שום גבוהה ועוד צמח נדיר שנקרא גלונית פלישטית. אנחנו הגענו לשטח והתחלנו בעבודות ההצלה, עמלנו בשטח כשבוע והוצאנו משם מעל 3,500 חצבים, מאות בצלי שום גבוהה ועוד צמחים שונים וחשובים. את הבצלים שתלנו בפיקוח רט"ג בשמורת טבע באזור בית חנן.
 
אנו גאים להציג אלבום תמונות מפרויקט איצטדיון רחובות:

תב"ע 3700

במאי 2017 נקראנו לבצע עבודות הצלה באזור החופים הצפוניים של תל אביב סמוך לשדה דב. בשטח זה יבנו בעתיד 3,700 דונם של בתי מגורים וביניינים. אנחנו העתקנו מהשטח מעל 3,000 צמחים כגון: חבצלת החוף, חצב מצוי, עדעד כחול, שום גבוה ועוד.
 
אנו גאים להציג אלבום תמונות מפרויקט תב"ע 3700:

פרויקט שיקום נחל איילון - רמלה

נחל איילון היה בעבר נחל איתן וכיום הוא נחל אכזב, שמוצאו מתחיל בעצם בהרי יהודה שדרומית לרמאללה ונשפך בסיומו לנחל הירקון בתל אביב. אורכו הכולל של הנחל הוא כחמישים קילומטר ושטח אגן הניקוז שלו כ- 815 קילומטר רבוע.לאורך הנחלנחל איילון חוצה את פארק אריאל שרון לכל אורכו מהנקודה בה הוא עובר ממזרח למערב מתחת לכביש מס' 4 ועד שהוא מתועל לתעלת נתיבי איילון בכניסה לתל אביב. מנקודה זו הוא זורם בתעלה בין נתיבי איילון עד שהוא נשפך לירקון במרחק של כ- 3.5 ק"מ מחוף הים התיכון.

נחל איילון שינה את התוואי שלו, במהלך השנים משתי סיבות עיקריות: סיבה אחת היא כדי לצמצם את תופעת ההצפות בשכונות המזרחיות של תל אביב ושכונת עלית ברמת גן, בוצעו פעולות רבות של יישור האפיק והסדרת הניקוז בסביבת נתב"ג, למרגלות תל חירייה ובמסגרת פרויקט נתיבי איילון. הסיבה השנייה היא לשם השימוש באתר חירייה כאתר המרכזי לפינוי פסולת גוש דן. בין השנים 1952 ל-1998, הוסטה נקודת המפגש של הנחלים איילון – שפירים מערבה ככל שגדל הר הפסולת.

יש לציין כי בעשור האחרון נעשה מאמץ משמעותי להפסיק את סילוק מי השפכים לערוץ הנחל מיישובים וממפעלי תעשייה השוכנים לגדותיו. כיום עיקר הקולחים שמגיעים ממעלה הנחל לפארק מקורם במי קולחים המוזרמים ממט"ש איילון למאגר נשר, כאשר הקולחים העודפים מסולקים ממנו לנחל גזר וזורמים לנחל איילון.

קולחים אלו ממשיכים לזרום בחודשי החורף באפיק הנחל, דרך שטח הפארק עד סמוך לגשר התקווה, שם הוקם סכר עפר ("סכר שתולים") שתפקידו למנוע את המשך זרימתם אל תעלת הבטון שבין נתיבי איילון. מנקודה זו נשאבים מי הנחל אל מתקן השפד"ן למניעת מפגעי זיהום במורד. אנו, זרעים מציון תרמנו את מירב מאמצנו לשיקום הנחל ומציגים בגאווה את ביצוע פרוייקט שיקום הנחל שבוצע בסוף 2015.

 
אנו גאים להציג אלבום תמונות מפרויקט שיקום נחל איילון – רמלה:

פרויקט שיקום נופי - כביש 9

בשנת 2010 החלו להקים כביש שמחבר בין חדרה דרום לכביש 6 (במחלף בקעה אל גרביה) כביש זה נקרא כביש 9. אנחנו לווינו את הכביש לכל אורך הדרך משלב התכנון עד לסיום הביצוע. ראשית ביצענו עבודות הצלה בשטח והצלנו מיני שום (כמו שום ת"א), אירוס ארם-נהריים ועוד.

עבדנו בשיתוף פעולה עם אדריכל הנוף וייעצנו לו לגבי מיני הצמחים המתאימים לאזור. לאחר מכן אספנו זרעים ופקעות בסביבת הכביש ושלחנו אותם להנבטה. לאחר סיום עבודות העפר שתלנו בכביש פלאגים (שתילים קטנים) כ-3,000,000 יחידות, זרענו חלקים נרחבים בכביש בצמחים חד שנתיים ושתלנו פקעות רבות ברחבי הכביש כל זאת בהתאם למפרט ותוכניות שקיבלנו מאדריכל הנוף. בשנת 2014 נפתח הכביש לתנועה וכיום הצמחים ששתלנו התבססו ו'סגרו' את השטח.

הכביש מאוד נוח לנסיעה והצמחיה שמסביב משרה אווירה נעימה ופרחונית.

אנו גאים להציג אלבום תמונות מפרויקט השיקום הנופי של כביש 9:

 

כותרת

טקסט

כלי נגישות

Powered by - Wemake

0
הסל שלך
  • No products in the cart.